To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
SMARTLANDIA
FORUM MIŁOŚNIKÓW smarta I LUDZI LEKKO ZAKRĘCONYCH

A BYŁO TAK PIĘKNIE - ABS + ESP + brak mocy

Atom - 2010-04-19, 14:57
Temat postu: ABS + ESP + brak mocy
Witam,

Mam mały (duży) problem 8-)

Ogolnie smart jezdzi ok i nie ma z nim najmniejszych problemów do chwili kiedy nie przekrocze 80 km/h :evil:

Po przekroczeniu tej predkosci wyskakuje kontrolka ABS, ESP i auto momentalnie nie ma mocy :evil:
Ledwo co idzie ruszyc... Pedal w podlodze a samochod nie jedzie :shock:

Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolki gasna i auto znowu jedzie ok do tych 80 km/h

Dodam jeszcze, ze gdy jade spokojnie i nie przekraczam 80 km/h nic sie nie dzieje i smart jezdzi normalnie...

Ma ktos jakis pomysl??

Kuntun - 2010-04-19, 15:01

Myślę, że trzeba zacząć od sprawdzenia czujników ABS i zębatek czy posiadają wszystkie zęby i czy nie są zabrudzone.
Sprawdziłbym jeszcze wszystkie połączenia kabli związane z czujnikami, czy po zimie nie ma syfu w złączach.

Atom - 2010-04-19, 15:03

To by wyjasnialo kontrolki ESP i ABS, ale nie wiem czy ma zwiazek z brakiem mocy?
Czy Smart wpada w jakis tryb awaryjny przy braku esp i abs???

Krzysiek1993 - 2010-04-19, 15:11

Jest coś takiego właśnie jak tryb awaryjny, który włącza się, żeby chronić silnik od uszkodzenia, także może ma to jakiś związek.
Kuntun - 2010-04-19, 15:23

Oczywiście ma to związek również z systemem bezpieczeństwa (układ poślizgu) który automatycznie obniża obroty do minimum, mam to jak wpadnę w dużą dziurę lub szybko przeskoczę przez progi zwalniające (traci moc).
Gotek - 2010-04-19, 15:24

Z tego co wiem jak jest tryb awaryjny powinna palic sie stale kontrolka... obstawiał bym wyłączanie sie turbiny na wysokich obrotach...
Atom - 2010-04-19, 16:03

Gotek napisał/a:
Z tego co wiem jak jest tryb awaryjny powinna palic sie stale kontrolka... obstawiał bym wyłączanie sie turbiny na wysokich obrotach...

A co moze byc powodem wylaczania sie turbiny??
Kontrolka silnika sie nie zapala, wiec nie wiem co to moze byc...
Dopowiem jeszcze, ze kiedy pala sie te kontrolki i przygazuje silnik na luzie nie chce sie wkrecac na obroty (dzwiek taki jak przy odcieciu po przekroczeniu max obrotow)
Ogolnie samochod ciagnie fajnie i rozpedza sie bardzo przyzwoicie :lol:

piotr_983 - 2010-04-19, 16:20

jak masz błąd EsP to silnik może nie wkręcać się na obroty, bo według niego koło się nie kręci jak się nie kręci to nie ma sensu podnosić obrotów tylko je odcina. Jak smarta postawisz bez kół i dodasz gazu to lipa przy 1,5tys obrotów odetnie. Może to mieć więc związek z awarią ESP, sprawdzenie zębatek jest chyba najlepszym co można w tej sytacji zrobić na początek
pawel - 2010-04-19, 21:11

Z tego co zauważyliśmy z autopsji po wejściu turbiny na 1,2bar i wejściu w awaryjny cofał nam zapłon i nie jechał...
Podłącz się do kompa, zobacz błędy. Zdejmij kleme z aku na godzinę(sprawdź, czy masz kod do radia)
Zobacz czy po tym nadal będzie tak samo. _super

El_pablo - 2010-04-19, 21:15

pawel napisał/a:
Z tego co zauważyliśmy z autopsji po wejściu turbiny na 1,2bar i wejściu w awaryjny cofał nam zapłon i nie jechał...
Podłącz się do kompa, zobacz błędy. Zdejmij kleme z aku na godzinę(sprawdź, czy masz kod do radia)
Zobacz czy po tym nadal będzie tak samo. _super


...i nie zapomnij na nowo zaprogramować _oki_doki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group