To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
SMARTLANDIA
FORUM MIŁOŚNIKÓW smarta I LUDZI LEKKO ZAKRĘCONYCH

PRZYCHODNIE I SZPITALE - Czyszczenie i regeneracja EGR F2 0.8 CDi

Orzech - 2010-01-11, 10:16
Temat postu: Czyszczenie i regeneracja EGR F2 0.8 CDi
Po ostatniej wizycie w ASO okazało się, że mój Smarcik zaniemógł.

Diagnoza:
Zawór EGR domaga się gruntownego czyszczenia.

Pytanie następujące:
Czy ktoś jest mi w stanie jednoznacznie wskazać ów zawór
Moim zdaniem to ten prypeć na zdjęciu na górze po lewej z białą wtyczką
SILNIK 0.8 CDi

Znalazłem na alledrogo TAKIE CUDO ale ni w ząb mi nie pasuje na zawór EGR, raczej na silniczek spryskiwacza!!!

Koszt czyszczenia w SC - 600 Pln netto
Nowy zawór w SC - 724 Pln netto + wymiana

Czy ktoś już czyścił EGR'a i może polecić jakiś dobry warsztat, jakie koszta?????

Smart ostatnio nie chce jeździć zbyt ochoczo, kopci, pierdzi, nie wkręca się na obroty - czy to ma jednoznaczny związek z EGR-em?

mathias - 2010-01-11, 10:21

W silnikach Mercedesowskich CDI słyszałem kiedyś o czyszczeniu przepływomierza i zaworu EGR,ale szczerze mówiąc nie pamiętam już jak i czym to się robiło.Moja podpowiedź,napisz lub zadzwoń do kolegi "noc".Człowiek zna się na wszystkim co ma znaczek Mercedesa i wielu ludziom pomógł z forum Mercedesa.
m4rcin - 2010-01-11, 10:28

Mnie czeka to samo. Z tego co wyczytałem najlepiej jest ten zawór zaślepić i mieć spokój na długie lata. _oki_doki Oczywiście najpierw czyszczenie WD40.

mathias - 2010-01-11, 10:37

Marcin raczej nie WD 40,do czyszczenia był to środek z rodziny rozpuszczalników ale..nie pamiętam dokładnie i nie chce nikogo wprowadzić w błąd...
m4rcin - 2010-01-11, 10:44

Ktoś na innym forum czyścił WD40 i... wyczyścił ;-) dlatego piszę.
Orzech - 2010-01-11, 10:44

A jakie masz Marcin objawy?
piotr_983 - 2010-01-11, 10:50

Z tego co się orientuję to zawó EGR lolek z Kaziem wyciągneli na placu w zell po demontazu zderzaka i zajeło im to w spartańskich warunkach nie więcej jak 30 minut. Szczegółów jednak nie znam po za tym, że zdejmowali zderzak
m4rcin - 2010-01-11, 10:53

Miewam zaniki mocy oraz potrafi zadymić z rury (bez katowania). Nie jest to nagminne ale się zdarza. Przypuszczam więc, że to zacinający się EGR.
Orzech - 2010-01-11, 17:13

A czy ktos ma wydruk z kompa apropos EGR-u.

U mnie bylo cos takiego:
"Silnik: czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ma nadciśnienie w turbosprężarce
Nastawnik recylkulacji spalin: Zawór ściska w stanie otworzonym "

Wychodzi na to, ze jest non-stop otwarty :evil:
Nawet na luzie jak dodam gazu leci czarny dym, duuuuzo czarnego dymu :cry:

donWasyl - 2010-01-11, 19:47

Ja miałem to nadciśnienie w turbinie i objawem było to, że czasem przy pełnym butowaniu czujnik wywalał ten błąd i komputer odcinał moc. Auto kręciło się do 3tys rpm i jechało maksymalnie 90km/h. Trzeba było zgasić auto i odczekać trochę lub zresetować komputer za pomocą klemy +. Działo się to ponieważ zastany (zardzewiały) był zawór upustowy spalin.

http://www.evilution.co.uk/385
http://www.evilution.co.uk/581
Z tym EGR też słyszałem, że to prosta sprawa.

Była kiedyś fotorelacja z czyszczenia na FQ101 ale po faceliftingu strony artykuł zniknął.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group